Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Management školy a zapojování Globálního Rozvojového Vzdělávání do výuky na různých typech škol
Máková Šmýdová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Globální rozvojovou výukou (někdy uváděno vzdělávání - dle mého názoru lze tato dvě slova považovat za synonyma) a zejména pak jejím zaváděním na různé typy středních škol a v neposlední řadě tím, nakolik se toto týká lidí ve vedení škol. Vychází proto z definice Globální rozvojové výuky, poznatků získaných na panelové diskusi k tomuto tématu a z manažerských funkcí a ve výzkumné části se snaží přinést poznatky o tom, jak je vedení škol s celou tematikou obeznámeno a nakolik se ho skutečně týká. Zjištěné skutečnosti snad nastíní situaci a napomohou k vyvození jistých doporučení. Tato doporučení by, v ideálním případě, mohla napomoci ředitelům škol, kteří se ještě s danou problematikou nesetkali, či právě stojí před jejím vpravováním do svých škol, nebo se potýkají s problémy při zapojování.
Pozice globálního rozvojového vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Opalecká, Sandra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Práce se zabývá tématem globálního rozvojového vzdělávání (GRV) a jeho pozicí ve výuce na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat témata globálního rozvojového vzdělávání do výuky, jaké jsou předpoklady dětí mladšího školního věku k práci s tématy GRV, a jak taková témata zařazovat do výuky. Teoretická část práce se z počátku věnuje vymezení termínu GRV, jeho specifikům ve výuce na prvním stupni ZŠ, jeho místu v kurikulárních dokumentech a způsobu zařazení do výuky. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření a pomocí rozhovorů zkoumáno, zda jsou témata GRV do výuky začleňována, jakým způsobem, jak frekventovaně a z jakého důvodu.
Projekt k podpoře dobrovolnictví na základní škole jako výstup dobrovolnické zkušenosti studenta učitelství
Michálková, Diana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou dobrovolnictví, empirickou případovou studií v oblasti severní Indie - Malého Tibetu, ve vesnici Mulbekh, v regionu Ladákh. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části práce řeší fenomén dobrovolnictví, možnosti dobrovolnických aktivit v České republice i za hranicemi. Popisuje nutnost zapojení globálního rozvojového vzdělávání v rámci průřezových témat a poukazuje na nové strategie ve vzdělávání. Uvádí možnost implementace tématu dobrovolnictví do vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví prostřednictvím projektové výuky. Ozřejmuje fungování základního školství v Indii a chod školy Spring Dales Public School, ve kterém byl realizován vlastní výzkum v rámci dobrovolnického projektu autorky. Přínos práce autorka shledává v respektování specifických cílů Strategie 2030+ k osvojení kompetencí pro aktivní občanský život v zapojení tématu dobrovolnictví do výuky. Empirická část je věnována samotnému výzkumu. Sběr dat proběhl během července 2015 pomocí designu kvalitativního výzkumu případové studie. Mezi metody získání dat patřilo zúčastněné pozorování, hloubkový rozhovor, šetření v tamních rodinách a použití nestandardizovaných dotazníků. Byla zjištěna data od dobrovolníků, ředitele, učitelů a žáků desátého ročníku tamní školy,...
Globalizace a vybrané globální problémy ve výuce základů společenských věd na gymnáziích
Penížková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je představit téma globalizace a globálních problémů jako téma školního vyučování. Bude provedena didaktická analýza tématu v souvislosti se vzdělávacím obsahem občanského a společenskovědního základu a průřezového tématu výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech na gymnáziích. V teoretické části je krátce vymezena globalizace a vysvětleny potřebné sociologické pojmy, jako například globální chudoba, globální nezaměstnanost a konzumerismus. Dále je zde kapitola o globální výchově ve školách a o výzkumech porozumění globalizaci. Praktická část nejprve přibližuje metodiku kvalitativního výzkumu a metodu hloubkového polostrukturovaného rozhovoru, jakožto východiska práce. Poté prezentuje výsledky výzkumné sondy studentských porozumění realizované se studenty gymnázií, na jejichž základě dává doporučení pro školní výuku. KLÍČOVÁ SLOVA: globalizace, globální rozvojové vzdělávání, globální kompetence, kostruktivismus, studentská porozumění, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný hloubkový rozhovor
Metody implementace globálního rozvojového vzdělávání na českých základních školách a nižším stupni gymnázií
Sequensová, Kateřina ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma globálního rozvojového vzdělávání, konkrétně na popis metod implementace tohoto tématu do českého vzdělávacího systému. Globální rozvojové vzdělávání není explicitně zakotveno v rámcových vzdělávacích programech, přesto je však v těchto dokumentech obsaženo, jde jakoby napříč průřezovými tématy. Z tohoto důvodu mu však mnohdy není věnována dostatečná pozornost. Tato diplomová práce popisuje, jakými cestami může globální rozvojové vzdělávání pronikat do českého vzdělávacího systému a konkrétní výuky na školách. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část se pokouší stručně nastínit teoretické pozadí, východiska, počátky GRV v českém prostředí, kurikulární a strategické dokumenty, které v sobě GRV obsahují. Zároveň se zaměřuje na současné možnosti českých škol, jakým způsobem mohou začleňovat toto téma do svých školních vzdělávacích programů a do výuky. Druhá část předkládané práce pak představuje kvalitativní empirické šetření na pěti vybraných českých školách, zkoumající konkrétní způsob začleňování GRV do výuky - účast ve vzdělávacích projektech neziskových organizací. Šetření se zaměřuje na analýzu školních vzdělávacích programů a aktivit na dvou víceletých gymnáziích a třech základních školách v ČR. Analýza dokumentů je podložena dlouhodobou...
Environmentální výchova v ČR v kontextu skautské praxe
Musilová, Markéta ; Zvěřinová, Iva (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Záměrem této práce je poukázat na koncept environmentální výchovy jako strategie na podporu pro-environmentálního chování. Environmentální výchovu tato práce propojuje se zaměřením Junáka a navrhuje jejich možnou bližší spolupráci. Efektivnějšímu propojení se snaží napomoci zmapováním práce skautských vedoucích s přírodou. Výzkum probíhal kvalitativní metodou "Chápajícího rozhovoru" s vedoucími dívčích i chlapeckých oddílů. Pomocí odlišných znaků u zkoumaných jednotek, jako je působení na venkově či v hlavním městě, práce poukázala na řadu rozdílných skutečností. Výzkum naznačuje rozdílnou práci s přírodou u městských a venkovských oddílů a také na základě genderu. Práce poodhalila i skutečnosti související s dobovými změnami, jako je práce s technologiemi, náročnější výchova dětí a obavy rodičů. Vedle analýzy rozdílů jde i o reflexi vedoucích skautských oddílů k tématu environmentálně šetrného chování v rámci skautské činnosti. Výsledná zjištění mohou posloužit jako zpětná vazba pro ekologický odbor Junáka a pro zájemce, kteří by se snažili environmentální vzdělávání v Junáku podpořit.
Hodnocení implementace cílů Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání v oblasti českého základního školství
Čápová, Iva ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem globálního rozvojového vzdělávání (GRV) a úspěšností implementace cílů Národní strategie GRV v oblasti českého základního školství. V roce 2011 vešla v platnost Národní strategie GRV, čímž se Česká republika přihlásila k principům a cílům GRV. Cíle, které jsou v dokumentu vymezeny, mají být naplněny v horizontu pěti let. Nicméně jak práce ukazuje, implementace je komplikovaným procesem, který závisí na široké škále aspektů. Autorka se pokusila identifikovat faktory, které úspěšnost implementačního procesu ovlivňují. Dále se snažila odpovědět na otázku, zda se implementace cílů strategie daří či selhává, a vysvětlit, proč se tak děje. S využitím průběžného hodnocení byla navržena praktická doporučení ke zlepšení procesu implementace cílů Národní strategie GRV. Poukázáno bylo na fakt, že příčinami nedokonalé implementace mohou být jak nepříznivé socioekonomické podmínky, tak také nevhodně vymezené cíle politiky, chybějící systémová podpora z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, nedostatečná spolupráce mezi zúčastněnými aktéry či neadekvátní využití nástrojů a stylů implementace. Na druhou stranu, překvapivě pozitivní vliv mohou mít neočekávané důsledky vzniku politiky. Jsou jimi zejména navázání kontaktů a upevnění spolupráce mezi aktéry i fakt, že vznik...
Management školy a zapojování Globálního Rozvojového Vzdělávání do výuky na různých typech škol
Máková Šmýdová, Hana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá Globální rozvojovou výukou (někdy uváděno vzdělávání - dle mého názoru lze tato dvě slova považovat za synonyma) a zejména pak jejím zaváděním na různé typy středních škol a v neposlední řadě tím, nakolik se toto týká lidí ve vedení škol. Vychází proto z definice Globální rozvojové výuky, poznatků získaných na panelové diskusi k tomuto tématu a z manažerských funkcí a ve výzkumné části se snaží přinést poznatky o tom, jak je vedení škol s celou tematikou obeznámeno a nakolik se ho skutečně týká. Zjištěné skutečnosti snad nastíní situaci a napomohou k vyvození jistých doporučení. Tato doporučení by, v ideálním případě, mohla napomoci ředitelům škol, kteří se ještě s danou problematikou nesetkali, či právě stojí před jejím vpravováním do svých škol, nebo se potýkají s problémy při zapojování.
Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách
Doležalová, Alžběta ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce Dokumentární film v globálním a rozvojovém vzdělávání na středních školách se zabývá problematikou globálního rozvojového vzdělávání na poli českého středního školství. Cílem práce je představit možnosti využití dokumentárního filmu jako metody globálního rozvojového vzdělávání. Teoretická část práce rozpracovává globální rozvojové vzdělávání (dále už jen GRV) ve školním kurikulu a jeden z jeho vzdělávacích prostředků - dokumentární film. Empirická část se soustředí na připravenost budoucích středoškolských pedagogů na využití dokumentárního filmu v globálním a rozvojovém vzdělávání a zajímá se také o jejich postoje a znalosti tématu.
Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku s užitím metodiky projektového vyučování
TRNKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce je vypracování vlastního návrhu výukového materiálu, včetně metodické příručky, věnujícího se možnostem využití tématiky globálního rozvojového vzdělávání ve výuce na 1. stupni ZŠ. Praktické výstupy práce budou vztaženy na konkrétní příklady z tématického celku Globální problémy (vycházejícího z Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011 - 2015 v ČR) a zpracovány dle metodiky a zásad projektového vyučování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.